Het persbericht is vorige week gepubliceerd. Op 1 februari 2008 start ik mijn eigen bedrijf: Uitbijter, een adviesbureau op het gebied van onderzoek, media en reclame.

In de afgelopen week heb ik heel veel positieve reacties ontvangen. Naar blijkt hadden veel mensen deze stap al eerder van mij verwacht dan ik zelf.

Het begrip Uitbijter blijkt niet bij iedereen bekend. Daarmee is het een bron van verhaspelingen als uitbuiter, uitbater, uitsmijter, doorbijter, enzovoort. Hoe meer mensen ermee aan de haal gaan, des te beter blijft de naam in het geheugen opgeslagen, zullen we maar denken.

Maar wat is een uitbijter?
Uitbijter is een term uit de statistiek:

Uitbijter: uitschieter, iets dat van het normale of gemiddelde afwijkt, resultaat van een meting dat zonder aanwijsbare oorzaak sterk van de overige in de reeks afwijkt.
Maar een uitbijter is ook: iemand die opvalt door anders te doen of niet mee te doen

De huisstijl en de vormgeving van de website krijgen ook enthousiaste reacties. Met dank aan Marco Fuchs die het allemaal bedacht heeft. Neem eens een kijkje op www.uitbijter.nl.

Heb ik een bedrijfsfilosofie? Een visie, een missie? Ik moet bekennen dat ik een beetje allergisch ben voor de termen ‘visie’ en ‘missie’. Maar ik heb wel nagedacht over de manier waarop Uitbijter zich moet profileren. Dat is door zoveel mogelijk Uitbijter te zijn.

Hoe wilt u zich tenslotte onderscheiden als u hetzelfde doet als uw concurrenten? Uitbijter helpt bedrijven om meer dan gemiddeld te presteren. Niet hetzelfde doen als een ander, maar wel op basis van kennis en onderzoek.

Voor meer informatie: www.uitbijter.nl