Wat kan Uitbijter voor u doen?

Onderzoek naar de effectiviteit van media

John Faasse heeft honderden onderzoeken gedaan naar de effecten van reclame. Onder meer voor adverteerders als Unilever, Heineken, ABN-Amro, Albert Heijn, Dixons, Univé, Superkeukens en Duvel. Maar ook voor dagbladen, tijdschriften, buitenreclame-exploitanten, radio- en TV-zenders.
Van een éénmalige effectmeting tot market mix modelling. Van analyses van call center data en web statistics tot neuro onderzoek. Ook u kunt meer rendement halen uit uw media-euro’s.

De beste mediastrategie

Betekent het verschijnen van het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp in 2010 het einde van de mediastrategie? Alles lijkt immers te draaien om het realiseren van bereik? De werkelijkheid is complexer. Niet elke adverteerder beschikt over een oneindig reclamebudget. Afhankelijk van uitgangspositie en doelstellingen kan een uitgekiende mediastrategie nog steeds het verschil maken.

Van data naar bedrijfsinformatie

Nieuw onderzoek doen is niet altijd nodig. Misschien een vreemde uitspraak voor een onderzoeker. Maar de meeste bedrijven hebben al heel veel data in huis. Productiecijfers. Prijs- en promotiebeleid. Winkelbezoek en website bezoek. Social media data. Bereikscijfers van reclamecampagnes. Niet alle data zijn even hard. Meer dan de helft van alle ‘impressies’ online is nooit door mensenogen gezien. Een procent bereik van uw doelgroep op televisie is heel wat anders dan een procent bereik in een tijdschrift. Uitbijter helpt u om onderzoeks- en bereiksdata te doorzien en het verschil te maken met de beschikbare cijfers.

Ik denk graag met u mee. Hoe uitdagender de vraag, des te interessanter. Niet altijd zal ik voldoende tijd hebben. Maar ik zou er zeker een telefoontje aan wagen. Bel 06 115 28 220. Of stuur een e-mail naar john.faasse@uitbijter.nl