Blogs
Onbewuste beïnvloeding
Hoe manipuleerbaar is de consument? Behavioural economics ligt onder vuur. Veel spraakmakende experimenten met...
Het einde van de mediastrategie
Betekent het verschijnen van ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp in 2010 het einde van de mediastrategie? Alles lijkt...
Mark Rutte is nudging you
Het kabinet vindt het belangrijk dat ‘gedragskennis wordt gebruikt in beleid, uitvoering, toezicht en communicatie.’...
De toekomst van het bereiksonderzoek
Ruimte om eens openhartig te praten over het mediavak. Dat bieden de Keizersgracht conferenties. De eerste over bereiksonderzoek. Op 20 november.
TV reclame is minder effectief dan u dacht
TV reclame is minder effectief dan u dacht. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in de VS naar de verkoopeffecten van de TV campagnes voor 288 merken over een periode van 4 jaar. De onderzoekers vinden veel kleinere effecten dan ‘meta-studies’ in wetenschappelijke tijdschriften. Ze wijten dat aan de ‘publication bias’. Onderzoek dat geen (positieve) effecten laat zien wordt minder vaak gepubliceerd.
TV is not dead. But it needs to see a doctor
One of the many thought provoking contributions in the book ‘Eat Your Greens’ is Post-Truth Telly by Tess Alps. Tess...
Keizersgracht conferences
More often should we step back and take the time to have an in depth discussion on marketing, media and advertising. I hope you agree. To get better. For new energy and new ideas. Therefore Outlier is organising 4 discussion meetings (In Dutch, I am afraid).
10 to max 15 participants per meeting, every 3d wednesday of the month, from 15.00hrs – 17.30hrs