UITBIJTER

John Faasse Alles over media, media onderzoek en media effectiviteit

John Faasse is al 30 jaar werkzaam in het media-onderzoek. Hij heeft zitting gehad in vele technische commissies, onder meer voor print, buitenreclame en televisie. Hij spreekt geregeld op nationale en internationale congressen. Mede-auteur van: Van massa naar mens, Bereiksonderzoek in een veranderende mediawereld. Eén van de redacteuren van het standaardwerk Media & Reclame. Lid van de Raad van Advies van SWOCC.

Blogs

Haute Route Pyrenées 2015 – II

  Dag 4 van de Haute Route Pyrenées 2015 was er een Koninginnerit. Dag 6, waarover later, was er zeker ook één, maar met de Tourmalet, de Col d’Aspin en de Col d’Azet op het menu vond ik deze dag ook wel voor een dergelijke kwalificatie in aanmerking komen. De...

Lees meer

Haute Route Pyrenées 2015 – I

  Zeven dagen denken dat je een profwielrenner bent. Dat is misschien wel de grootste charme van de Haute Route. In 2012 begonnen met een wedstrijd van zeven dagen door de Alpen, van Geneve naar Nice. Later uitgebreid met een Pyreneeën en een Dolomietenversie....

Lees meer

Samen koffiedrinken en lunchen

Deze blog is eerder verschenen als column op de SWOCC websiteHoe maak je een bedrijf creatiever en productiever? Waarom zijn sommige steden aantrekkelijker dan andere? En kun je dat meten? Dat zijn de vragen die Alexander (Sandy) Pentland probeert te beantwoorden.Hij...

Lees meer

De laatste opstand

Boek per maand clubAl een aantal jaren doe ik mee met de leesclub 'Un mois, un livre' van het Institut Francais ( voorheen Maison Descartes) in Amsterdam. Het aardige van zo'n leesclub is dat je elke maand een boek leest, dat het soms boeken zijn die je zelf niet zou...

Lees meer

Heldere oplagecijfers, geen MAT-glas

De groei van de digitale oplages volgens het Britse HOI (Audit Bureau of Circulation)Deze blog is eerder verschenen in AdformatieHet HOI is niet meerDoor de versnippering van het printlandschap zal het bereiksonderzoek minder titels betrouwbaar kunnen meten. Het enige...

Lees meer

Leraren pesten

De opening van Trouw 's morgensEén op drie leraren doelwit pesterijen, kopte Trouw op 21 november 2014. Ik werd ermee gewekt door het Radio1 Journaal. ’s Morgens ben ik nooit zo helder. Maar toen ik het artikel las werd ik boven mijn beschuitje met hagelslag...

Lees meer

Haute Route Dolomites 7 – Genève

De laatste col (op een paar smerige bultjes na)Zo’n laatste rit in de Haute Route is ten dele bedoeld als een soort showrit. Met het hele peloton gezamenlijk onder politiebegeleiding paraderen in de stad van aankomst, in dit geval Genève, met een fraai uitzicht op de...

Lees meer

Keizersgracht conferenties

Een inhoudelijke discussie over marketing, media en reclame. Daar zouden we vaker de tijd voor moeten nemen. Ik hoop u dat ook vindt. Om beter te worden. Voor inhoudelijke verdieping, nieuwe energie en verfrissende ideeën. Als start organiseert Uitbijter 4 discussiebijeenkomsten.

U kunt zich hier aanmelden.

 

Contact

14 + 14 =