Keizersgracht conferenties
Een inhoudelijke discussie over marketing, media en reclame. Daar zouden we vaker de tijd voor moeten nemen. Ik hoop u dat ook vindt. Om beter te worden. Voor inhoudelijke verdieping, nieuwe energie en verfrissende ideeën. Als start organiseert Uitbijter 4 discussiebijeenkomsten.
Per bijeenkomst 10 tot maximaal 15 deelnemers. Elke derde dinsdag van de maand, van 15.00u – 17.30u.
“Tijd en aandacht voor verdiepende gesprekken over ons vak is er in de waan van de dag vaak te weinig. John biedt met deze bijeenkomsten een fijne gelegenheid om met vakgenoten gedachten en ideeën uit te wisselen en dat op een hele mooie locatie”.
Jikke Romijn – Mindshare
“Discussiëren met personen uit verschillende gremia over wensen, ideeën en uitdagingen t.a.v. van een onderwerp waar je dagelijks mee bezig bent levert altijd weer nieuwe inzichten op. John zorgde voor een prikkelende introductie en een goed verzorgde gezellige setting.”
Mervyn Brookson – BVA
20 november 2019 – De toekomst van het bereiksonderzoek
Met bereiksonderzoek wordt de prijs van reclameruimte bepaald. Elk medium heeft zijn eigen onderzoek en zijn eigen, totaal verschillende ‘currency’. Gaat het nieuwe ‘Total Media Audience Measurement’ onderzoek daar verandering in brengen? Of wordt het tijd voor een heel ander model?
Sorry, deze conferentie
heb je gemist.
22 januari 2020 – Onbewuste beïnvloeding, van subliminaal tot nudge
Subliminale reclame (reclame onder de waarnemingsdrempel) is in Nederland verboden. Maar de principes van Kahneman, Thaler en Sunstein en Cialdini over onbewuste beïnvloeding van de keuzes van consumenten vinden gretig aftrek. Wat zijn de mogelijkheden om consumentengedrag te sturen en hoe verhoudt de praktijk zich tot de ethiek?
Sorry, deze conferentie
heb je gemist.
18 februari 2020 – De waarheid over online advertising
Volgens de ANA (Association of National Advertisers) wordt minder dan de helft van alle online ‘impressies’ door mensenogen gezien. Online reclamefraude is als inkomstenbron van de georganiseerde misdaad inmiddels groter dan prostitutie. Met dat geld worden verkiezingen gemanipuleerd. Maar niemand lijkt zich er erg druk over te maken. Hoe groot is het probleem? En kunnen en willen we er iets aan doen?
Sorry, deze conferentie
heb je gemist.
19 mei 2020 – Het einde van de mediastrategie
Betekent het verschijnen van het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp in 2010 het einde van de mediastrategie? Alles lijkt immers te draaien om het realiseren van bereik? Hoe moet je je als mediastrateeg en als marketeer dan nog onderscheiden van de concurrentie?
Ik zal elke bijeenkomst aftrappen met een korte presentatie (15 minuten) op basis van de literatuur over het betreffende onderwerp.
De bijeenkomsten vinden plaats in het prachtige tuinhuis van Euro Business Center, Keizersgracht 62 in Amsterdam.
Bijdrage per bijeenkomst per persoon €25,- voor de zaalhuur, koffie en goede wijn.