Over Uitbijter

Uitbijter is een term uit de statistiek

Uitbijter: uitschieter, iets dat sterk van het normale of gemiddelde afwijkt, resultaat van een meting die zonder aanwijsbare oorzaak sterk van de overige in de reeks afwijkt.
Maar een uitbijter is ook: iemand die opvalt door anders te doen of niet mee te doen.

Hoe wilt u zich onderscheiden als u hetzelfde doet als uw concurrenten? Uitbijter helpt u om meer dan gemiddeld te presteren. Niet hetzelfde doen als een ander, maar effectiever zijn, op basis van kennis en onderzoek.

Over John Faasse

John Faasse is al 30 jaar werkzaam in het media-onderzoek. Hij heeft zitting gehad in vele technische commissies, onder meer voor print, buitenreclame en televisie. Hij spreekt geregeld op nationale en internationale congressen. Mede-auteur van: Van massa naar mens, Bereiksonderzoek in een veranderende mediawereld. Eén van de redacteuren van het standaardwerk Media & Reclame.

Blogt geregeld op deze website en op MarketingFacts.nl.

Was als bedenker, auteur en adviseur betrokken bij vier projecten die de AMMA prijs voor het beste mediaonderzoek wonnen:

  • Media & Reclame
  • Mediabeleving
  • Kobalt Blue Delphi
  • Het Mediabrein

 

Van 2009-2016 voorzitter van de kerkenraad van de Westerkerk in Amsterdam.
In dezelfde periode oprichter en bestuurslid van de Stichting Vrienden van de Westerkerk.

Lid van de Raad van Advies van SWOCC, de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie.